
Șomajul tehnic
Prin O.U.G. nr. 30/ 2020 în vigoare de la 21 martie 2020, Guvernul a adoptat o serie de măsuri în sprijinul angajatorilor în contextul pandemiei Covid-19 cu privire la indemnizația salariaților aflați în șomaj tehnic.
Față de reglementarea pusă la dispoziție de Codul Muncii, prezenta ordonanță introduce o serie de mecanisme care să permită susținerea financiară a acestei măsuri de către stat.
ACTUALIZARE 31.03.2020
Prin O.U.G 32/2020 au fost aduse modificări cu privire la plata indemnizației pe perioada șomajului tehnic. Modificarile pot fi găsite AICI.
- întreruperii activității sau
- reducerii temporare a activității.
- Salariații care nu mai desfășoară activitate beneficiază de o indemnizație care nu poate fi mai mică de 75% din salariul de bază corespunzător locului de muncă ocupat.
- Dacă angajatorul a optat pentru reducerea temporară a activității și a scăzut programul de lucru de la 5 zile la 4 zile pe săptămână, angajatul își va primi salariul, dar cu o reducerea corespunzătoare până la remedierea situației care a cauzat reducerea programului.
Facilități acordate de O.U.G. nr. 30/ 2020
Cuantumul indemnizației | Pe perioada stării de urgență, indemnizațiile de care beneficiază salariații se stabilesc la 75% din salariul de bază corespunzător locului de muncă ocupat și se suportă din bugetul asigurărilor pentru șomaj, dar nu mai mult de 75% din câștigul salarial mediu brut prevăzut de Legea bugetului asigurărilor sociale de stat pe anul 2020 nr. 6/2020, adică cel mult 4,071.75 de RON. |
Angajatorii care pot beneficia de facilitățile prevăzute de O.U.G. nr. 30/ 2020 | A. Cei care întrerup activitatea total sau parțial pe perioada stării de urgență ca urmare a deciziilor emise de autoritățile publice competente. sau B. Cei care reduc activitatea ca urmare a efectelor epidemiei COVID-19 și nu au capacitatea financiară de a achita plata salariile tuturor angajaților.
|
Procedura de aplicare pentru acordarea indemnizației | Angajatorul depune documentația prin e-mail, la agenția de ocupare a forței de muncă (ANOFM / AJOFM) în a cărei rază își are sediul social. A. Angajatorul care și-a întrerupt activitatea total sau parțial ca urmare a deciziilor autorităților are nevoie de următoarele:
B. Angajatorul care a redus activitatea ca urmare a efectelor epidemiei COVID-19 și nu are capacitatea financiară de a achita plata tuturor salariilor are nevoie de următoarele:
|
Termenul de depunere |
|
Aspecte fiscale |
|